Nezařazené

5 skvělých tipů, jak zlepšit jídelníček

Opravdu od těchto rad nečekejte 5 kroků, jak shodit 25 kg za 2 týdny. Bohužel se dnes vyskytuje na trhu tolik neodborných výživových poradců, že pak lidé mají sami nepořádek v tom co mohou jít a co ne. Někteří vylučují maso úplně, někteří ho zase preferují. Někteří zakazují bílé pečivo, někteří ho povolují. Takových nesrovnalostí najdeme spousty. Všeobecně však platí, že se nic nemá přehánět. A to jak s dietami tak se cvičeními. Důležité je najít balanc.

1 Ovoce a zelenina nahradí cokoliv

Absolutní základ je vyměňovat složky mezi hlavními jídly ovocem a zeleninou. Pochopitelně je dobré je jíst takřka kdykoliv. Máte choutky na sladké? Vyměňte Milku za jablko. Chcete si dát brambůrky? Vyměňte je za plátky řepy! Začněte těmito maličkostmi.

2 Maso občas nahrazujte rybou

Všeobecně se stále doporučuje jíst kuřecí, vepřové zřídkakdy a hovězí nejlépe vůbec. Jenže zakládat hlavní jídla pořád na mase je nesmysl. Ryba dodá tělu obdobné složky jako maso. Navíc organismus potřebuje změny, tak aby byl neustále aktivní a přizpůsobivý.

3) Vymažte z hlavy sůl

Tento malinký nebezpečný „škodík“ figuruje ve spoustě pokrmů a je na vás, abyste ho omezili. To se týká polévek, přípravy masa, úpravy příloh. Dávejte si pozor také na přesolené salámy, sýry a uzeniny.

4) Zahoďte Matonku

Bohužel se ze společnosti nemůže vymazat mylná představa, že se tekutiny musí doplňovat nasycenou a ochucenou vodou. Nadýmáte zbytečně žaludek a tělo nedostává to, co ve skutečnosti potřebuje od tekutiny a to je okysličení. Hledejte volně dostupné zdroje čisté vody a nebojte se využívat i vodu z kohoutku. Zde ani nešetřete množstvím.

5) Nepřestávejte jíst

Držením hladovky ničemu nepomůžete, naopak výrazně uškodíte. Tělo potřebuje živiny, jen to musí mít řád. Pokud Vás někdo bude nutit do omezování jídel či držení delších diet, je to hlupák. Soustřeďte se na eliminaci toho škodlivého, ale nevynechávejte to důležité.

Když to vše skloubíte dohromady a proložíte to pravidelným pohybem a je jedno jakým, klidně obyčejná chůze alespoň hodinu v kuse, dosáhnete určité změny. Možná ji neuvidíte na první pohled, ale tělo Vám dá jasné signály, že se něco zlepšuje.