Jak předejít bolestem v krku?

Bolest v krku je mnohdy spojena s nepříjemným nachlazením. Může vás přepadnout hlavně během chladnějších dnů, ale ani letní doba není zázrakem, kdy se do vás nepustí žádné bacily. Hlavně střídání teplých a chladných dnů dá tělu dost zabrat. Chcete se preventivně bránit případným nepříjemnostem spojenými s bolestmi v krku? Musíte se pustit do celkového posílení vaší imunity.

Hlavní zásady prevence bolesti v krku

  • dodržujte základní hygienická opatření, chraňte se před nemocemi, když je okolí již postiženo nějakou virovou infekcí – myjte si ruce, nestýkejte se moc s nemocnými, používejte vlastní nádobí
  • imunitu lze posílit očkováním proti chřipce
  • nekuřte a nenavštěvujte prostory, kde se kouří
  • místnosti se suchým vzduchem je potřeba vybavit zvlhčovačem
  • choďte častěji ven, a to za každého počasí, tělo bude odolnější
  • zkuste otužování, sprchujte se stále studenější vodou, až si zvyknete
  • dostatečně dlouho spěte a vyhýbejte se stresovým situacím
  • oblékejte se do funkčního prádla – odvádí pot od těla, budete stále v suchu, neprochladnete
  • na krk si dávejte šátek, v zimě šálu

Prevence díky přírodním antibiotikům

Bolest v krku má různé projevy. Škrábe vás tam, těžce se vám polyká, krk vás pálí, je zarudlý , chraptíte, máte zvětšené krční uzliny nebo bolest vystřeluje až do uší. Posílení imunity vám zajistí běžně dostupné přírodní prostředky, které klidně zařadíte do běžného jídelníčku. Jedná se o česnek, cibuli, zázvor a křen. Nejlépe vám pomohou v čerstvém stavu – ve formě přílohy k hlavnímu chodu, v pomazánkách apod. ze zázvoru se připravují i horké nápoje nebo polévky. Pokud nesnesete česnek, můžete zkusit tablety s česnekem.

A zase ty vitamíny…

Ano, prevence bolestí v krku se neobejde bez stravy bohaté na vitamíny, antioxidanty a minerály. Jezte hodně zeleniny a ovoce, pijte přírodní šťávy. Můžete si dopřávat i různé doplňky stravy z lékárny. Přísun vitamínů musíte zvýšit během rizikovějších časů – okolo jsou lidé nemocní. Kromě vitamínů dodávejte tělu hodně tekutin, především teplých nápojů.

Dále mají preventivní účinky:

  • hroznová šťáva: pomáhá při kašli,
  • imunitní systém posílí pravidelné pití stoprocentních zeleninových a ovocných šťáv,
  • bolest v krku zklidňuje lahodný odvar ze šalvěje, pomůže i při nachlazení a kašli,
  • hodně pomáhají pastilky, spreje a kloktadla na silnou bolest v krku,
  • kloktejte několikrát denně.

Proti běžné viróze prakticky neexistuje žádná ochrana, vše se odráží ve vaší imunitě. Pokud bude dostatečně silná, tělo se ubrání různým virovým nástrahám, které na vás čekají kdekoliv v pracovním, školním nebo společenském kolektivu. Současným hříchem je přecházení nemocí, viry se dál volně šíří. Jestliže se vám prevence nepodaří a onemocníte, dopřejte si klid a léčení, jinak riskujete zápaly plic, záněty srdečního svalu a jiné komplikace.

Péče o pleť v létě: Nezapomeňte na hydrataci!

Léto je v plném proudu a protože jste častěji na sluníčku, měla byste „přepnout“ na režim letní péče o pleť. My vám poradíme, jaká kosmetika přijde vaší pleti vhod, aby vypadala krásně a zdravě.

V průběhu léta hrozí, že se pokožka spálí, vysuší a začne šupinatět. Proto je důležitá důkladná hydratace a adekvátní ochrana před nebezpečným UV zářením. Nezapomenete-li si do své kosmetické taštičky vložit hydratační krém s UV ochranou (minimálně SPF 15), budete v klidu. Kvalitní hydratační krém zamezí odpařování vody a zachová důležitou vlhkost ve vnějších vrstvách. Vždyť je to právě voda, která je základní složkou všech biologických procesů – vy nesmíte připustit, aby v pleti chyběla.

Hydratace je nezbytná pro všechny druhy pleti – dokonce i pro mastnou a smíšenou. Majitelky těchto typů však musí při výběru hydratačního krému přihlédnout k tomu, zda je výrobek určen právě pro ně. Ideální jsou krémy bez obsahu olejových složek – ty jsou vhodné spíše pro suchou pleť.

Hydratační krém se nanáší na pečlivě vyčištěný obličej. Dejte si však pozor na odličovadla s obsahem alkoholu – ten může narušit kožní bariéru do té míry, že pak nebude schopna zadržovat vodu a opět bude docházet k vysoušení. Používejte micelární vodu pro váš typ pleti.

Ženy, které se ani v létě neobejdou bez make-upu, mohou po aplikaci hydratačního krému nanést lehčí make-up, tónovací CC nebo BB krém. Ty obvykle obsahují ochranu před UV zářením.

V létě se vám bude hodit také termální voda ve spreji. Cestovní balení je jako stvořené do kabelky – budete mít možnost kdykoliv během dne přestříkat pleť a osvěžit si obličej. Během noci nechte působit noční hydratační krém nebo sérum – hydratační látky se během spánku lépe vstřebávají. Jakmile se ráno probudíte, budete se cítit odpočatě a vaše pleť bude zářivější a jemnější.

Oblečení ze „sekáče“ je trendy. Milují ho i celebrity!

Léto je v plném proudu a pokud jste se ještě nepustila do nákupu sezónní garderóby, měla byste to rychle napravit. Co takhle vzdušné koktejlové šaty, ve kterých zazáříte na každé párty? Určitě se vám bude hodit i nějaký ten topík a v neposlední řadě také stylové doplňky, které umocní váš letní look. Jenomže kde na nové hadříky vzít, když se vaše peněženka nenachází v nejlepším rozpoložení? Máme pro vás perfektní tip! Vysvětlíme vám, jak nakupovat oblečení levně a to nejen v létě, ale po celý rok!

Pořiďte si oblečení, které má svůj příběh

Líbilo by se vám nakupovat tak, jak to dělá řada celebrit? Tím ovšem nemáme na mysli řádění v luxusních buticích a vyždímání úvěrového rámce platinové kreditní karty. Možná vás to překvapí, ale v kurzu je nakupování oblečení z druhé ruky. A proč známé osobnosti, jejichž konta překypují penězi, utrácí oblečení v second handech a bazarech? Důvod je prostý, bazar oblečení má vlastní příběh.

Nechceme vás nabádat k tomu, abyste svůj šatník vyměnila za modely, na kterých jde na první pohled vidět, že nejsou nové. V bazarech najdete neskutečně mnoho opravdu zajímavých kousků v perfektním stavu. Narazíte na značkové oblečení, po kterém už dávno toužíte, šaty z vyprodané kolekce, o které jste v době, kdy byla aktuální, neměla ani tušení…

Nakupování bazarového oblečení je velmi zábavné a dost možná mu propadnete natolik, že si budete muset pořídit novou šatní skříň. A oblečení, o které už nemáte zájem, pustíte opět do oběhu a třeba si přivyděláte nějakou tu korunu.

Jak si vytvořit finanční plán?

Jak jste na tom se svými financemi? Daří se vám ušetřit dost peněz bokem a plníte si své sny, nebo se jen potácíte od výplaty k výplatě a to i přesto, že máte dostatečně vysoký příjem? Možná by nebylo od věci přehodnotit svůj způsob hospodaření a sestavit si pevný finanční plán. Tedy jakousi strategii, které se budete držet a získáte tak kontrolu nad svým rozpočtem. Zdá se vám to zbytečné? V tom případě se zkuste zamyslet nad tím, jak na tom budete za pár let. Kde vezmete peníze na vzdělání svých dětí? A co vlastní bydlení či důstojné prožití penze, kdy nebudete muset obracet každou korunu… Bez finančního plánu se neobejde stát ani podniky. Bude se hodit i vám a my vám prozradíme, jak ho vytvořit.

Co je to osobní finanční plán?

Finanční plán si můžete představit jako navigaci, díky které se dostanete do cíle mnohem rychleji. Jde o rozpis, který má dvě hlavní složky a to příjmovou a výdajovou. Lze ho rozdělit podle časové úrovně na dlouhodobý a krátkodobý a to na základě vašeho aktuálního cíle. Krátkodobý časový plán využijete při šetření na nové auto nebo luxusní dovolenou, dlouhodobý plán zase s ohledem na zajištění slušné životní úrovně v důchodovém věku.

Finanční plán může být spojen s jakýmkoliv cílem. Důležitý je detailní rozpis všech příjmů a výdajů – možná vás seznam nemile překvapí a zjistíte, že utrácíte spoustu peněz úplně zbytečně. Bude-li se výše výdajů příliš blížit příjmové složce, budete se muset zamyslet nad tím, jak své příjmy zvýšit.

Se sestavováním finančního plánu vám pomůže poradce

Ohledně zvýšení příjmů (analogicky také se snížením výdajů) si můžete nechat poradit od nezávislého finančního poradce. Tito lidé mají se sestavováním finančním plánů zkušenosti a protože se pohybují ve světě peněz jako ryby ve vodě, doporučí vám vhodné řešení.

Finanční poradce vám prozradí, jak efektivněji používat finanční produkty a do čeho (a kolik) investovat. Doporučí vám, kdy je vhodná doba pro refinancování hypotéky nebo ke konsolidaci půjček… Jeho cílem je zvýšit rozdíl mezi příjmy a výdaji tak, abyste byli schopni dříve dosáhnout svého cíle.

Srí Lanka: Chcete si užít dovolenou v ráji?

Ráj na zemi si každý představuje trochu jinak. Někdo si potrpí na zasněžené pláně, jiný dá přednost sněhobílé pláži. A jsou i tací, pro které je vrcholem blaha návštěva hospůdky. Ale přestože je definice ideálního místa na zemi velmi individuální, existují lokality, které nadchnout každého. Patří mezi ně i Srí Lanka, nevelký ostrov v Indickém oceánu, který na první pohled skutečně budí dojem ráje. Nabízí unikátní kombinaci panenské přírody, starobylých památek a kultury, která vás doslova pohltí. Patří mezi nejkrásnější ostrovy na světě a dlouhodobě se těší přízni turistů, kteří touží po exotické dovolené bez rizika.

Srí Lanka se těší pověsti pozemského ráje od nepaměti a již legendární cestovatel Marco Polo ji označil ze jedno z nekrásnějších míst, které kdy navštívil. V současné době je v hledáčku obrovského množství turistů, kteří jezdí za zdejšími krásami z celého světa.

V rytmu relaxace i aktivit
Dovolená na Srí Lance se může nést v duchu lenošení na nekonečných plážích nebo průzkumu ostrova. Chcete-li během pobytu nasát alespoň část unikátní atmosféry, věnujte půl dovolené průzkumu vnitrozemí a poté se ubytujte v některém z mnoha hotelů v blízkosti pobřeží.

Anaradhapura – starobylé město, které musíte navštívit

Nenechte si ujít procházku v královském městě Anaradhapura, které bylo založeno již v roce 380 př. n. l. A přestože se z této doby zachovaly jen ruiny někdejších skvostných paláců a chrámů, stále vypovídají o tom, jakému věhlasu se město kdysi těšilo. Mezi nejzajímavější místa patří kamenný buddhistický monument Thuparama, ve kterém se prý ukrývá Buddhova pravá klíční kost a obrovská stavba Jetavanarama, která byla ve své době vyšší než nejvyšší stavby světa – pyramidy. Prohlídku můžete zakončit výhledem u oranžové skály Sygiriya, tedy za předpokladu, že zdoláte téměř pět set schodů vytesaných do skalního masivu.

Sloni a čajové plantáže

Mezi symboly Srí Lanky patří sloni, kterých zde žije několik tisíc. Mezi „povinné“ zastávky proto zahrňte také sloní sirotčinec ve vesnici Pinnevala, kde spatří nejpočetnější člověkem držené stádo na světě. A nezapomeňte ani na horskou oblast v samotném srdci ostrova. V blízkosti městečka Nuwara Eliya se nachází proslulé čajové plantáže a nejvyšší vrchol ostrova – Mt. Pidurutalagala (1 524 m.). Nezapomeňte si však obléct něco teplejšího, zdejší klima je velmi chladné.

Jak se dostat na Srí Lanku?

Na Srí Lanku se můžete vydat jako opravdoví dobrodruzi, nebo se o nic nestarat a nechat vyřízení víza, rezervaci hotelu a zajištění výletů na některé ze specializovaných cestovek. Jak se rozhodnete, je na vás.

Vydatná a zdravá snídaně: karotkové palačinky

Také už vás nebaví snídat müsli jako mě? Ani ovoce už mě neláká, a tak jsem našel originální způsob snídaně. Zkuste zdravě připravené palačinky s netradiční mrkvovou příchutí!

Jak se dělají palačinky ví každá dobrá hospodyňka a vlastně i většina mužů. Stačí smíchat níže uvedené ingredience a vznikne jedna porce s pouhými 315 kaloriemi.

Co smícháme?

  • mouku
  • nadrobené vlašské ořechy
  • prášek do pečiva
  • mletou skořici
  • špetku soli
  • mletý muškátový oříšek
  • hřebíček
  • zázvor
  • hnědý cukr
  • nízkotučné podmáslí
  • řepková olej
  • výtažek z vanilky
  • med
  • vejce
  • kousky karotky

Je to poměrně spousta přísad, ale jedině tak dosáhneme jedinečné chuti netradičních palačinek, které si zamiluje úplně každý. Pro gurmány dobré tyto palačinky ještě obohatit o čerstvé borůvky. Pochopitelně tento recept nemusí sloužit pouze pro snídani, ale nahradíte tím tučný dezert třeba ke kávě.

Foto: bakerbettie.com

Nedostatek sexu? Přečtěte si, co se vám může stát!

Rozchod, práce, pracovní výjezdy atd. To jsou možné příčiny toho, proč přicházíte o pravidelnou dávku sexu. Pokud se tohle „suché“ období stále prodlužuje, musíte se to projevit na tělesném stavu, i když si to nechcete připustit. Vybrali jsme pro Vás 7 věcí, díky kterým poznáte, že je něco špatně.

1 Cítíte zvýšený neklid

Sex pomáhá „upustit páru“. Vědci ze Skotska zjistili, že lidé s nedostatkem sexuální aktivity mají problém řešit mezilidské konflikt a nevěří si při veřejných proslovech, na rozdíl od jedinců, kteří vykazují aktivitu alespoň jednou za 2 týdny.

2 U mužů se může dostavit rakovina varlat

Urologická asociace v Americe zjistila, že pravidelná sexuální aktivita snižuje riziko onemocnění varlat až o 20%. Jak je to možné? Nemusí jít ani o styk s ženou, ale při jakékoliv ejakulaci se dostávají škodlivé látky z varlat ven.

3) Náchylnost k chřipce je větší

Může za to tzv. Imunoglogin A. Tato látka stojí v první řadě při obraně proti virům a onemocněním. Dalším výzkumem bylo zjištěno, že při pravidelném sexu se tato látka tvoří až o 30% více.

4) Stoupá riziko dysfunkce erekce

Jednoduché pravidlo zní: „Co máš, tak používej, jinak to ztratíš“. Jelikož je penis v zásadě sval, tak pro něj platí to stejné, jako pro biceps. Jakmile se necvičí a nenamáhá, ochabne. To dá rozum…

5) Cítíte se na dně, ale ne kvůli nedostatku sexu

U žen vlastně ani tak nejde o radost z pohlavního sexu. Pokud se vyřadí ze hry kondom, ženy dostávají něco „extra“. Semeno obsahuje důležité látky jako jsou melatonin, serotonin a oxytocin. Ty můžou tělu chybět při těžkých situacích.

Možná by bylo lepší nedělat ze sexu a sexuality takové tabu. Nemusí se jednak o neslušné věci, když se do práce dají odborníci na lidské tělo. A speciální rada navíc? Zavřete tento článek a běžte dát tělu, co potřebuje 🙂

5 skvělých tipů, jak zlepšit jídelníček

Opravdu od těchto rad nečekejte 5 kroků, jak shodit 25 kg za 2 týdny. Bohužel se dnes vyskytuje na trhu tolik neodborných výživových poradců, že pak lidé mají sami nepořádek v tom co mohou jít a co ne. Někteří vylučují maso úplně, někteří ho zase preferují. Někteří zakazují bílé pečivo, někteří ho povolují. Takových nesrovnalostí najdeme spousty. Všeobecně však platí, že se nic nemá přehánět. A to jak s dietami tak se cvičeními. Důležité je najít balanc.

1 Ovoce a zelenina nahradí cokoliv

Absolutní základ je vyměňovat složky mezi hlavními jídly ovocem a zeleninou. Pochopitelně je dobré je jíst takřka kdykoliv. Máte choutky na sladké? Vyměňte Milku za jablko. Chcete si dát brambůrky? Vyměňte je za plátky řepy! Začněte těmito maličkostmi.

2 Maso občas nahrazujte rybou

Všeobecně se stále doporučuje jíst kuřecí, vepřové zřídkakdy a hovězí nejlépe vůbec. Jenže zakládat hlavní jídla pořád na mase je nesmysl. Ryba dodá tělu obdobné složky jako maso. Navíc organismus potřebuje změny, tak aby byl neustále aktivní a přizpůsobivý.

3) Vymažte z hlavy sůl

Tento malinký nebezpečný „škodík“ figuruje ve spoustě pokrmů a je na vás, abyste ho omezili. To se týká polévek, přípravy masa, úpravy příloh. Dávejte si pozor také na přesolené salámy, sýry a uzeniny.

4) Zahoďte Matonku

Bohužel se ze společnosti nemůže vymazat mylná představa, že se tekutiny musí doplňovat nasycenou a ochucenou vodou. Nadýmáte zbytečně žaludek a tělo nedostává to, co ve skutečnosti potřebuje od tekutiny a to je okysličení. Hledejte volně dostupné zdroje čisté vody a nebojte se využívat i vodu z kohoutku. Zde ani nešetřete množstvím.

5) Nepřestávejte jíst

Držením hladovky ničemu nepomůžete, naopak výrazně uškodíte. Tělo potřebuje živiny, jen to musí mít řád. Pokud Vás někdo bude nutit do omezování jídel či držení delších diet, je to hlupák. Soustřeďte se na eliminaci toho škodlivého, ale nevynechávejte to důležité.

Když to vše skloubíte dohromady a proložíte to pravidelným pohybem a je jedno jakým, klidně obyčejná chůze alespoň hodinu v kuse, dosáhnete určité změny. Možná ji neuvidíte na první pohled, ale tělo Vám dá jasné signály, že se něco zlepšuje.

Trolltunga – nejdivočejší vrcholek Norska

Drsné horské prostředí a chladný vítr, to je ráj pro turisty, kteří si nebojí sáhnout. V Česku každý vrcholek prozkoumaný, tak co teď? Vyrazte do Norska! Místní přírodní krásy prověří Vaši fyzickou zdatnost při jejich dobývání a rozšíří Vám obzor o tom, že každá země má své tajemné kouty, které se nedají nahradit. V Norsku je jedním z nich právě vrcholek Trolltunga.

Co to vlastně Trolltunga znamená? V překladu je to Trollí jazyk a přesně tak tato vyhlídka vypadá. Stojí ve výšce 700 metrů nad fjordem v pohoří Skjeggedal na jihu země. Ideální je na tuto vyhlídku vyrazit v létě. Nemusíte tolik řešit oblečení pro turistiku a výšlap bude příjemnější, než v mrazivém počasí, kdy je velké riziko uklouznutí, zejména pokud nemáte kvalitní turistické boty.

Připravte si pořádnou svačinu. Výšlap totiž zabere nejméně 8 hodin a vezme vám spoustu sil. Tím ale nemyslíme žádné Bebe ani Tatranky ani podobné „energie na cestu“. Samozřejmě, nezbytné cukry to dodá, ale daleko lepší je mít s sebou ovoce jako je banán či pomeranč. Nutností je také termoska či termohrnek s teplým zeleným čajem.

A co je vrcholem celého výšlapu? Nádherný ale zároveň nebezpečný výhled pod sebe. Plošina není ničím chráněna, takže taková atrakce rozhodně není pro slabé povahy. Vybavte se také sportovní kamerou či mobilem s kvalitním fotoaparátem. Zrcadlovku s sebou na tak těžké výšlapy tahají pouze profesionální fotografové a naopak pro nadšené turisty by byla škoda, kdyby si z tak jedinečného místa neodnesli památku ve formě fotky.

Tanky pohltila příroda a vytvořila perfektní kompozici

Tanky vyjely na bitevní pole během první světové války před téměř sto lety. Ne všechny však přežily válku proto, aby se z nich staly muzejní kousky – některé z ocelových kolosů zůstaly zaseknuté na místě. Byly domovem tří a někdy i více bojovníků, ale ne všem se podařilo přežít, když obrněný vůz vypověděl službu.

Tato kolekce tanků pohlcených přírodou pochází ze všech koutů světa. Na fotografiích najdete také tanky z druhého světového konfliktu. Japonské tanky, které našly místo k odpočinku v džunglích, kde bojovaly proti svým americkým protivníkům i vzácné německé tanky, které již nikdo nepřeveze z pátky ze zapomenutých plání ve Východní Evropě.